söndag 5 augusti 2012

Månaden som bara försvann

Juli månad försvann bara ur mitt bloggmedvetande... Mycket med jobbet innan semestern och nu har man avverkat 2 av 3 semesterveckor.
Första veckan var extremt härlig... ÄNTLIGEN lite sol! Eller tom mycket sol. Barnen och jag åkte med Malin och hennes barn ner till Blekinge där vi i Brömsebro fick låna en stuga... som visade sig vara ett helt hus... men tack vare underbara Riggan och Kjelle så fick Malin och jag och våra barn en härlig semester hemifrån!
Mycket sol och bad fick vi äntligen... Vi var i Kristianopel och badade och solade och hade det så bra där... dessutom när vi skulle på utflykter så fick vi lov att duscha där innan... vilket var underbart!

Vår "stuga" - här efter första dagen på stranden... bra med träd som torkställning :)

Våra vackra barn!


Och så mammorna... också rätt vackra ;)



Sol och bad och hopp i vattnet... 19,5 grader... tom jag badade... MEN jag hade vett att hålla mig ur bild då ;)

De vackra brudarna i hamnen i Kristianopel


Tuffa grabbar i Kristianopels hamn

Besök i Kalmar dag 2... här på slottet är jag döpt... för några år sen ;)


Barnen poserade på bryggan in mot porten... fina barn i solen :)

Rap-Malin... i farten efter grillning en av kvällarna :)


Domstolshuset i Karlskrona... staden där min papps föddes :)

Barnen och Malin frossade i glass från Glaciären... jisses vilka glassar... synd man är GBP opererad i vissa lägen... men provsmakade från alla de andras glassar ;)

Och så självklart... så var vi och hälsade på bästaste Stina... Hon hade dessutom lovat Andrea att hon skulle få baka... någon hon LÄNGTAT efter... och här är resultatet... så läckra... och underbart goda... :)

Sen har vi varit hemma en vecka... eller Jon och jag har... Andrea åkte med Vicke och klanen upp till Rättvik... Hon kommer hem med tåget från Stockholm på tisdag.

Jon och jag har möblerat om här hemma... han och jag ska dela rum så Andrea får ett eget rum... men i gengäld får hon ha alla kläder på sitt rum... men det ska nog funka :)
Lovar att visa hur det blir till slut.

Kram så länge
Lotta

Inga kommentarer: