torsdag 24 januari 2013

Snacka om att ligga efter...

Ja ibland är livet bara fullproppat med mycket... och senaste månaderna har det verkligen stämt.
Tyvärr har min brist på inlägg berott på att jag helt enkelt inte har ork. Mitt hudvårdskonsultjobb har gått i stå, jag har knappt scrappat, inte orkat göra ngt speciellt hemma och med maten... ja det har inte funkat det heller så bra :(

MEN jag har också haft det bra... på jobbet har det äntligen tagit lite fart... fick vara kvar på min arbetsplats, ny tjänst men mer att göra vilket är en stor kontrast jämfört med innan :)
Barnen växer och frodas... en tonåring som verkligen ÄR tonåring samtidigt som hon ibland är ett litet barn... och så busungen till son... 10 år om några månader... vart har tiden tagit vägen???

Och kanske det största av allt... jag har ÄNTLIGEN träffat en man... som får mig att må bra, driver mig till vansinne, är busig och snäll och barnen älskar honom... båda två. Och det är väldigt skönt.

Denna vecka har varit lite sådär... magen i olag så i dagarna två har jag haft barnen hemma av smittoskäl... men imorgon får dom gå... magen är ännu inte ok så jag är nog hemma själv då jag känner mig matt i kroppen och illamående titt som tätt... men det verkar inte vara ngt smittsamt iaf.

Min målsättning framöver är att ta tag i mig själv... Det jag vill fixa är följande:
1. Fixa det sista med ekonomin... så man kan andas lättare...
2. Starta upp mitt hudvårdskonsultjobb igen. Bra produkter förtjänar att visas till en massa underbara kvinnor och män.
3. Fixa med måleriet och korttillverkningen. Kul och bra terapi.
4. Ta tag i vikten och motionerandet igen.
5. Lite mer långsiktigt, försöka få till en gemensam bostad med min Micke

Ja, hur detta ska gå återstår ju att se... går ju inte att göra allt på en gång förstås ;)

Men ja, det är bara att ta ett steg i taget... som med allt annat.

Kram
Lotta

Inga kommentarer: