tisdag 15 oktober 2013

Läget förändras

Mycket händer på några dagar...
I torsdags och fredags kväll tillbringade jag och Andrea tid på akuten. Hon hade jätteont i magen. Något som visade sig vara gallstensanfall... Det är i dom lägen man önskar att man kunde ta över smärtan från sitt barn :(

Sen i fredags är jag numera arbetsbefriad istället för sjukskriven. Jag var på jobbet för att hälsa på och vi skrev på en överenskommelse om att jag är arbetsbefriad kontraktstiden ut. Detta beror på övertalighet och istället för att hitta något åt mig att göra nu när det började bli dags att jobba igen så väljer man att betala mig för att vara hemma och söka jobb, kan man krasst säga. Förståeligt då man annars måste hitta på något tillfälligt åt mig året ut... nu får jag istället tid att söka nytt jobb. Håll tummarna för mig.

I lördags var jag och barnen på O'learys här i Skövde och kikade på FBK-Modo matchen på tv... äntligen 3 friska poäng till Modo... välbehövligt... extra roligt då det satt en FBK familj vid bordet bredvid ;) Jon och jag var dessutom extra duktiga som cyklade fram och tillbaka... *klapp på huvudet*

Och så... en ny punkt i min blogg... kommer att dyka upp då och då beroende på min dotter och något hon kläckt ur sig.
Dagens Andrea
Igår var vi nere på affären och köpte frimärken... Hon stannade till för att beklaga sig över att en kängan är större än den andra... En man glodde kanske lite extra på henne varpå hon utbrister... Herregud har dom ingen tv hemma eller?.... *konstpaus* Har dom aldrig sett en stjärna förr?
HAHAHA... att jag inte dog av skratt...
Jag har helt säkert inte en normal 14 åring hemma... men så härligt att se hur öppen hon är och bjuder på sig själv... tex dans på cykelbanan på väg till apoteket... ja ni förstår... Lyckliga jag som har en sån underbart galen dotter!
Nä tisdag idag... får se vad man ska hitta på... jobbsök kanske? Lite MK jobb behövs också... helt klart :)

Kramar i stora lass!


Inga kommentarer: