söndag 4 september 2011

Ytterligare en vecka har gått..

... och vad har man då gjort? Jo barnen har gått vecka nr 2 i sin nya skola... vänner har det blivit fler. Så härligt att höra dom bubbla om skolan och vännerna.
Jon har ju sin fotboll och i onsdags hade han med sig en kompis från skolan till träningen också... kul... och Andrea har ju sin ridning som hon bara älskar... from kommande vecka så blir det dock måndagar istället för lördagar för att hon inte ska missa för många tillfällen. Och jag själv rider ju på torsdagar.
Dessutom känner jag att jag vill komma igång med Mary Kay jobbande mer nu. Sugen som bara den och det känns bra. Det svåra är dock att få in foten här i Skövde när man är så ny... men det löser sig.
I lördags var vi hos brorsan och hans familj och frossade i kräftor och räkor... så gott det är...
Och för egen del... min stora bedrift... är att jag idag söndag 4/9 har varit utan Coca-Cola i 4 dagar... det har varit svårt... erkänner... men känns som att det håller på att släppa lite nu... sen ska jag minska övriga kolhydrater vartefter...
Idag... har jag med hjälp av min pappa varit å hämtat en kökssoffa som jag hittade på Blocket... det blev så bra... tycker jag själv. Och dottern var iväg med mina föräldrar och födelsedagshandlade... en härlig tradition med lunch och shopping.
Så här blev resultatet av det... soffan och en nöjd dotter i en å samma bild :)

























Oj... glömde nästan... jag har ju blivit "moster" också... en av mina bästaste vänner, mina barns gudmor, blev mamma igår 3/9 till en liten Emma... är hon inte bara så söt?



















Nä, nu får man nog ta å krypa till sängs... imorgon är det ju vardag igen... dags att ta itu med saker å ting igen...

Kram
Lotta

Inga kommentarer: