måndag 21 juli 2008

Idag börjar det...

... och tror ni inte att man blir motarbetad från start. Vaknar sent... kanske för att jag somnade sent :-D
Och vaknar rätt så trött och grinig. Sambon är lika grinig, om inte värre... han somnade inte förrän efter 5 imorse... Så dagen började med ett idiotgräl. Till slut gick han ner till grannen.

Nåja, sagt och gjort. Fram med vågen... och batteriet är slut. Morr...
Ok, får väl väga mig imorgon.
Så jag kliver ut i köket som ser ut som ett bombnedslag efter att sambon varit hemma själv hela dagen igår och jag och tjejerna satt och scrappade hela lördagen (och jag inte gjorde något i köket).
Röjjer lite i köket och öppnar kylen för att ta fram ägg till frukosten... och dom är slut! Gaaaaah...

Man undrar ju om det är möjligt att få en sämre start på detta. Men skit i det. Jag ska göra vad jag kan idag... jobba mer mentalt och sen åka och handla för att definitivt ha allt hemma imorgon när jag får starta på riktigt.

Det innebär att jag hinner planera lite bättre och se till att allt finns på plats.

//Lotta

1 kommentar:

Midalina sa...

Hm, kass start men det måste ju ha gått åt en hel del energi den morgonen även om det var en negativ variant, alltid något. Ska följa din kamp och försöka peppa dig, har själv rusat iväg ca: 25kilo på 5 år och jobbar lite mer aktivt mot dem nu. Tack för inspirationen! Ps. hoppas att helgen varit betydligt bättre!