söndag 23 november 2008

Första helgen avklarad

Ja, natten till idag kan jag bara konstatera att jag sovit relativt gott. Vaknade strax efter 8 och var utvilad... iaf om man jämför med senaste 4 nätterna.
Conny fixade frukost till mig medans jag vägde mig... svårt att låta bli. Stannade på 131,7 kg... tjohoo... ytterligare 7 hg ner till... 7,2 kg totalt.
Nåja, frukost på sängen = smoothie på lättyoghurt vanilj, banan och ägg (protein) och sen satt jag och snackade med mina vänner på diverse forum, bla www.viktdropp.se
Strax innan 12 så gick jag ner och Andrea och jag började sortera upp hennes jultidningar som skulle delas ut. Lunch = samma soppa från igår som Conny gjorde intogs runt 12.30.
Andrea började sen dela ut dom som låg längst bort och sen var jag med och delade ut till dom som fanns här på gatan.
Väl inne igen så var jag lite sugen. Det blev ett glas Proviva Mango. Gott...

Senare intogs middag medans de övriga slafsade i sig pizza... då åt jag ärtsoppa. Tyvärr gick det lite för fort så jag fick kramp i magen. Lite orolig över att magen skulle sprängas, vilket är känslan man får. Men det gick över efter ca 30 minuter. Äta fort ska jag undvika framöver. Var nog mest upprörd över pizzan som övriga familjen åt av.

Nä, lite fil till mellanmål blir det nu medans jag kikar på slutet av Da Vinci koden.

Sen bär det av till sängs.

Ha det bra så hörs vi kanske imorgon igen :-D

Kram
Lotta

1 kommentar:

prÄllan sa...

Hejja! Bra jobbat... själv stod vågen på -14,4idag. Ljuvligt. Är lite matt o svaj i bollen, annars finfint. Jobbigt att äta. Det tar tid och jag känner ingen lust inför det. Sitter nu med lite mellis (brämhults apelsinjuice). Tog en naturdiet till frukost för att få upp närinsinnehållet.

Kram o höres!