lördag 22 november 2008

Operationen klar och hemma igen

Otroligt skönt att vara hemma igen. Lite krångligt fortfarande att se till att man får i sig allt, men jag har stort hopp till detta. Viktigast är dock att hitta sina rutiner.
Idag har jag fått i min kalktablett, B12 tablett och multivitamin samt smoothie till frukost.
Mellanmålen består hittills av juice eller Proviva men idag ska jag även börja med Cambridge påse också pga behovet av proteiner.
Lunch och middag består av soppor av olika slag. Hoppas på något annat än de jag ätit hittills... Köpta mättar sådär och smakar därefter... Blir nog till att blanda till något eget idag :-D med Connys hjälp såklart.

Tjuvvägde mig idag. Innan op (vägde mig på operationsdagens morgon) så hade jag gått ner 5,6 kg från 138,9 till 133,3 kg. Sen gick jag upp ca 2 kg efter operationen eftersom kroppen samlar på sig vatten efter operationen. Men idag vägde jag mig igen och den stannade på 132,4 kg. Alltså har jag blivit av med överflödig vätska efter op och lite till. Nu totalt 6,5 kg ner.
Officiell vägningsdag kommer dock att bli tisdagar annars kommer jag att bli våg-nojjig och det vill jag INTE bli.

Så följ gärna mina framgångar här i bloggen.

Kram
Lotta

Inga kommentarer: