måndag 2 januari 2012

Dag 3 i Stockholm

Och det har varit full aktivitet. JT jobbar och Vicke har varit iväg med Linus på hockeycup som dom vann :)
Själv var jag iväg till arbetsförmedlingen så nu är man öppet arbetssökande som det så vackert heter. Känns lite tungt men jag ska se till att jag har ett jobb... målsättningen är att det ska vara fixat innan januari är slut. När jag ändå var iväg passade jag på att träffa underbara Helena i Märsta... så roligt att träffa henne och hennes goa Pelle... Man mår så bra efter samtal med dom...
Jag passade på att handla lite på vägen hem och väl hemma så var det en stund.
Fick mess från frugan medans jag handlade att hon håller på att försöka få ihop ett gäng för en hudvårdsklass innan jag åker hem. Känns ju bra att få jobbat lite :D
Kanske ytterligare ngt som talar för att jag ska bo i Stockholm istället för Skövde där man inte känner någon... Ja ja... vi får väl se... Man ska ju ha ett jobb... oavsett vart man bor.
Middagen värmdes upp och vi som var hemma åt och alla hjälptes sen åt att plocka undan och städa lite. Erkänner att jag gillar kollektiva familjen grejen... iaf med detta gänget... :)
Sen så har vi tagit det lugnt i väntan på att resten av familjen ska komma hem.
Och så dagens foto då... dag 2... ser ut så här.

På bilden ser man yngste sonen, min son (med kepsen) och min dotter i bakgrunden med datorn i knät...som sagt... slappande efter middagen :)

Hoppas att ni har en bra dag...

Kram
Lotta