tisdag 17 januari 2012

Måndagen vecka 3

Ojojoj... redan tredje veckan på 2012... Fattar inte var tiden tar vägen. Men men, det är ju bara att ta vara på den så gott det går.
Igår var Andrea fortfarande hemma från skolan... Ont i halsen men jag märkte en markant förändring när hon väl vaknat till... så vi tog gemensamt beslutet att hon skulle gå till skolan idag. Det är ju inte så bra att missa en hel vecka. Tur att hon är så duktig i skolan annars hade det varit jobbigt. Hon fick iaf hem läxor för att komma ikapp. Detta ska hon få ägna tid till ikväll :)
Annars hände inte så mycket under dagen. Jag var på mitt första möte med bostadsrättföreningen där jag blev invald som suppleant. Och fick en uppgift direkt... eller tog på mig då ingen annan verkade så sugen ;) Men arbetsuppgifterna måste ju fördelas på något sätt. Jag ska iaf ansvara för bokningen av föreningslokalen. Så jag måste fixa en kalender för att kunna ha bokningarna där.
Förbereder också en hel del inför styrelsemötet med MODO Syd som är ikväll... kommer ev att bli invald som tf ordförande eftersom vår nuvarande hoppade av i förra veckan. Det är "bara" till maj så ska väl funka tycker jag.
Funderade även en hel del under dagen kring stl på ny säng... Tanken är att min bror och svägerska ska överta barnens sängar/madrasser och min bäddmadrass (till dubbelsäng) och barnen ska sen ta mina 90 sängar till sina rum (dom är lite bättre än dom som dom redan har) och sen ska jag köpa ny... 180 cm säng är stort när man inte har så stort sovrum och dessutom ligger själv bortsett från enstaka nattligt besök av någon eller båda barnen... men tankarna går nu kring en 140 cm säng... behöver bara fundera på hur jag ska möblera... har två varianter som jag tvekar kring... återkommer i ämnet så småningom.

Har sovit lite kasst inatt... eller för lite. Andrea somnade inte förrän kl 1... Hon har lite mycket tankar och ångest inför Gbg besöket men jag har lovat att hon inte ska tvingas till att träffa någon hon inte själv vill träffa... Sen somnade hon... Själv kunde jag inte somna förrän 3.30 ungefär... Så lite seg är man idag eftersom klockan ringer 6.41 för att barnen ska komma iväg till skolan i tid.

Nu ska jag försöka bringa lite ordning i tvätten... och hänga det som är tvättat... imorgon har jag ny tvättid i tvättstugan...får se om jag behåller den eller inte... eller om det räcker att tvätta lite här uppe i lägenheten.

Kram
Lotta, som håller på att fila på ett nytt rensnings/ommöbleringsprojekt :)

Inga kommentarer: