söndag 15 januari 2012

Veckan som gått...

har innehållit en massa skoj. Det började ju med resan från Stockholm till Ö-vik den 5:e januari. Bussen avgick från Stockholm 04.30 torsdag morgon. Lite småsega var vi men ja ja... Frukoststopp sen i Gävle på Scandic som har kanonbra frukostar. Och snön mötte vi på vägen :)
Här ser man MODO smurfen som var med oss på bussen... ;)















Match på kvällen mot Timrå... och VINST!!!
Några bilder från matchen, tagna av Andrea :)
Ole-Kristian Tollefsen, Björn Svensson och Jonas Ahnelöv i bild tillsammans med domarna och nån Timrå-spelare 

Vår underbara målvakt Mikael Tellqvist!

Spelet i full gång



Efter matchen tillbaka till hotellet... rätt lugn kväll för vi var liiiiite sega efter bussresa mm. Blev bara lite mat... jag och barnen sov dessutom igenom J20:s guldmatch... vi orkade bara inte...

Fredagens höjdpunkt var att vi skulle till Fjällräven Center igen... fast nu för att kika på när laget tränar och att få autografer
Här är vi på väg in mot arenan... :)

Min goa dotter är glad... snart inne på arenan igen :)

Spelarna på isen

Vi satt på ena långsidan och kikade... barnen var smarta och sprang runt till andra... där spelarna satt i båset och vilade... Här är några foton därifrån




En trött mamma satt med de andra vuxna... :)

Och så höjdpunkten på denna dag... Autografskrivning och fotografering 

Barnen ihop med nån spelare som jag skäms för att erkänna att jag inte känner igen... och autografen på tröjan går inte att tyda för allt smör i Småland... haha

Autografskrivning av Kristian Forsberg

Och så barnen ihop med... Mmmmm... Tollefsen... 

 
Mamma var ju inte sen att be om ett foto också ihop med snygge herr Tollefsen... :)
En kram fick jag också... och löfte om att dom skulle vinna på min födelsedag...  ;)

Kanske det bästa fotot denna dag... på nr 22 Thomas Pöck... som under träningen bara räckte över sin klubba till Jon som blev sådär glad... ja hade han inte haft öronen så hade skallen kluvits av leendet ;)

Det enda jag tänker på när jag ser fotot är att han skulle prova Microdermabrasion för att bli av med plitorna i ansiktet... fniss... skadad eller? Haha

Ja sen på kvällen åt vi middag på Mamma Mia... och Uffe Samuelsson var där och åt middag med sin familj... Skönt att de flesta kunde låta dom vara... dom har ju rätt till ett privatliv... fast nån ramsa ljöd i restaurangen ;)
Sen vid 12 slaget så blev jag uppvaktad med ballonger, drinkar och skönsång... 3 ggr hann de sjunga för mig innan det var dags för sängen...
Men drinken var sån här iaf... en av dom... ;)



På lördagen när vi vaknat kom Bjarke med en present till mig... de 4 första säsongerna at The Big Bang Theory... Haha... underbart :D
Vi passade också på att ta ett foto på sonen med signerade klubban och pucken han köpte i souvenirshoppen på torsdagen innan vi packade ihop...


Sen lastades grejerna ut i bussen och vi hade sen årsmöte med MODO Syd. Kul att ha ett årsmöte där det var så många med... en av anledningarna till att vi flyttat det till Fopparesan.
Vid 13.45 åkte vi sen till The Merry Can... en restaurang/pub där vi åt lunch med Lumberjacks... trevligt... 
Vi gick sen gemensamt till arenan... Härlig stämning...
Och vet ni vad? MODO vann igen... precis som OKT (Tollefsen) lovade... men jag var så chockad att jag började grina... jag har inte sett en vinstmatch på nästan 1,5 år... och nu får man se två i rad på hemmais... på min 40 års dag... Mållös...
När vi sen klivit på bussen för färd hemåt så fick vi celebert besök... Per Svartvadet kom ut till oss och snackade lite innan vi gav oss iväg söderut igen...
Underbar resa som vi absolut ska upprepa...

Väl hemma i Stockholm igen... ja det blir ju hemma eftersom det var där vi var innan vi åkte norrut... så la sig barnen... och jag satt uppe med Vicke och JT... jag fick en present... och vilken mysig present... underbart mjuka filtar till soffan som snart kommer hem... hemmet i Skövde då ;)
Två lila och en limegrön blev det... så goooooosiga och mjuka att det nästan är galet... haha

Nåja... söndag vid lunch åkte vi hem till Skövde igen... skönt att komma hem trots allt... även om vi haft en underbar resa!
Måndag var barnen lediga från skolan... välbehövligt... tisdag började skolan igen... vardagen tillbaka...
Tyvärr åkte sen Andrea på en rejäl virusinfektion som i skrivande stund fortfarande inte släppt :(

I fredags skulle vi ha åkt till Göteborg... hudvårdsklass på fredagen och barndop på lördagen... men allt ställdes in då Andrea inte mådde bra... så kan det vara... men på ett sätt skönt då vi fått gjort en massa hemma... i lördags så monterade jag äntligen upp en taklampa i barnens rum... sen var orken slut... skratt. Fikade med en kompis från Göteborg som tagit sig upp hit i jobbärenden... trevligt!
Och idag... har jag hunnit massor! Och som jag pratade om innan vi åkte till Stockholm så tänkte jag ha olika projekt med före och efter... Minst ett projekt i veckan... allt beroende på när jag får jobb...
Första projektet är kläddelen i hallen... kaos innan jag började... kika här... då har jag ändå rensat lite... kom på lite sent att jag skulle fotografera :)
Ja... som sagt... ingen ordning alls...

Hatthyllan ligger bara ovanpå för att jag kom på det när jag skulle fotografera...

Flytt av skohyllor... ut med bänken under... och rensning av det som inte skulle vara kvar... samt montering av krokar vid ytterdörren för barnens grejer... så blev det rätt bra... som jag konstaterade... jisses vad rent det blev och vad mycket plats!

Efter foto på samma område som före-fotografierna kom ifrån

Efter foto på området med barnens krokar... 

Så nöjd är jag... och sonen kan nu stå och slå lite försiktigt med bandybollen mot dörren till klädkammaren/förrådet (dörren rakt fram). Så nu slipper jag ha honom slående mot väggen i vardagsrummet... väggen där även tv:n hänger... väldigt obra...

Nu är jag inte helt klar med denna delen... i slutet av januari ska jag handla grejer på Ikea... fler krokar och korgar för vantar, mössor mm och någon form av gardin/skynke att hänga framför sko och klädförvaringen i första efterbilden... 

Tja... nästa projekt är verktygsförvaringen som jag haft i ett hörn i köket... ska försöka hinna med under veckan som kommer... när jag ändå är hemma så...

Just det... hann ju montera barnens stereo/iphone spelare i deras rum... blev också bra... :)

Och kvällens middag... lax med hollandaisesås... vitlöksfrästa champinjoner och majs... Mumma...



Nu får det räcka i detta inlägg... skratt... långt blev det... men så har vi hunnit med en del...

Kram å godnatt!
//Lotta


Inga kommentarer: