söndag 24 juni 2012

Midsommar 2012 är över

Och mamma är firad... Helgen har varit lite blandad. Härligt att träffa släkt och vänner... men ibland är släkten värst... Nåja, jag tänker inte låta mig slås ner av detta.
I torsdags kom vi iaf ner till mor och far och vi började med middag där... gott med korv stroganoff.
Barnen sov sen hos dom och jag åkte hem till min moster där jag har sovit hela vistelsen... funkar kanon bortsett från galen katt och konstaterandet att jag nog är allergisk mot kanin... funkar att vara i närheten... så länge jag inte rör den...
Nåja... fredag, midsommarafton... vädret började bra... vi satt ute och åt sill å potäter. Barnen sprang runt och lekte... inte bara barnen förresten... en å annan tokig gamling var med också :)
Min morbror spelade boll med Jon... inte alltid ärligt spel ska tilläggas


Skönt med lite sol också...
Sen när vi skulle iväg ner till båtklubben där det var förberett för midsommarfirande så gick givetvis solen i moln och det började blåsa upp... 
Men men... inte ska väl vädret hindra? Barnen fick klä midsommarstången och till slut restes den... mycket dans kring stången blev det... barnen var jättenöjda och glada... men sen tyckte dom att det var för kallt så vi gick hem igen.
Det förberedes sen för middag... pappa grillade (såklart) och som vanligt dignade faten med mat... kött och sallad är perfekt middagsmat... tycker jag :)
Hela församlingen... minus mamma som tog kortet... 
Maten var jättegod men fick en sur eftersmak då det kom upp diskussioner som ALLTID kommer upp vid fel tillfälle och i fel sällskap... Önskade mig bara därifrån... men det gick ju inte när man druckit ett glas vin :(
Nåja... barnen sov kvar hos mormor och morfar igen och jag åkte hem med moster (kusin Sabina och hennes kille var fyllechaffisar, även om jag nyktrat till rätt så bra).

På lördagen... var det mammas födelsedag... Jag kom tillbaka till mor å far lagom för att åka iväg en sväng med båten... svarta moln tornade upp sig men iväg skulle vi... hmmm... men det gick bra.


Brorsan och hans håriga bror ;)

Sötnosar till sjöss

Jon på spaning i fören

Söta Sigge

Så hääääääääär lycklig är man när man åker båt... även när man jagas av mörka moln... :)



Regnet smattrade mot kapellet på båten på väg ut men när vi stannade för att äta så hade vi sol och kunde äta i lugn och ro... på vägen hem regnade det igen... Jon och jag låg å sov inne i båten, gott gott...
Till middag blev det sen spaghetti & köttfärssås... beställt av Andrea... och självklart firades mamma med tårta till efterrätt. Mumma
Mat för ett kompani

Tårtan var verkligen god.

Idag åkte vi hem... Vi åkte en liten omväg via Aneby där jag lämnade produkter till Ragna... Hade tur och fick träffa Oskar, Erika, Lena och Bjarke också... alltid lika trevligt.
Sen via Jönköping hann vi precis hem i tid för att hinna med vår tvättid kl 16.00

Nu är det klart och jag ligger nerbäddad... imorgon hägrar första lägerdagen för barnen... Blir nog en bra vecka... hoppas jag. :)

Kram och ha de gott!
//Lotta

Inga kommentarer: