måndag 6 augusti 2012

LCHF - dag 1

Ja idag drar jag alltså igång med LCHF. Tanken är att barnen också ska hänga på men ev med tillskott av kolhydrater... framförallt sonen rör ju hemskt mycket på sig och behöver kanske lite extra :)
Eftersom han inte vaknat ännu så tänker jag att jag börjar med en frukost light... jag kan ju ändå inte äta så mycket åt gången pga GBP open... så jag börjar utan honom... Ska verkligen försöka äta max var 3:e timme nu... men inte så mycket varje måltid... vill se om jag slipper dumpningarna...

Nåja... frukost light nu innebär 2 mosade ägg och en klick majonnäs... förut kunde jag lägga detta på en brödskiva men det går utmärkt att äta för sig...
Ser kanske inte så mycket ut för världen... men blir en bra och lugn start...

Sen blir det ägg och bacon när unge herrn behagar vakna :)

Jo förresten... glömde säga att jag startat en ny blogg... enbart för de skapelser som jag åstadkommer inom scrapbookandet och annat pyssel... som virkning, stickning etc...

Nu ska jag roa mig med att spela en omgång poker på nätet... innan jag fortsätter att röja i barnens gamla rum.

Kram så länge
Lotta

Inga kommentarer: