söndag 18 oktober 2009

10 saker att kasta ut ur huset, vecka 1

Ja, nu har jag plockat ihop 10 saker som ska ut ur huset. Känns som ett bra projekt... men inte helt lätt med tanke på att vi har så mycket som ska bort... MEN här är iaf de 10 saker jag valt att kasta ut.

1. Uppe till vänster är det en hög med barnpussel. Dom ska lämnas till dagiset (där mina barn gått båda två, sonen slutade där i somras)
2. Uppe till höger är det ett pussel för vuxna med Disney motiv. Jättefint... men av någon anledning aldrig öppnat. Och nu är barnen för stora för dom motiven :) Så det ska läggas ut på Tradera senare ikväll.
3. Nere till vänster är det ett spel som heter PSI. Spelade det hemma hos klasskamrater för mååååånga år sen har blev jätteförtjust i det. Köpte det och har spelat 1 gång sen det köptes... nu ska de säljas på Tradera :)
4. Nere till höger är några barnspel, 3 olika typer av memospel som mina barn är för stora för. Dom åker också ner till dagiset.


5. Uppe till vänster ser du en hög med barnböcker. Även dom ska till dagiset imorgon bitti.
6. Nedanför böckerna ser du fjärrkontrollen till vår TV uppe. Den är trasig men tv:n är kopplade via digitalboxen (som har en egen, fungerande fjärrkontroll) så det funkar ändå :D Den ska kastas
7. Under fjärrkontrollen ligger CD skivor med barnsagor... dom har mina barn lyckats repa till oigenkännlighet... så dom kastas också
8. Nedanför CD skivorna är ett litet piano för barn. Mina barn spelar på den så sällan att det inte är värt att den plats här. Så den läggs antingen iväg till dagis (om dom vill ha den typen av leksaker) eller så läggs den på Tradera.
9. Längst upp till höger ser du en verktygslåda i form som står på en lastbil. Fin kombinationsleksak alltså. Den ihop med hjälmen åker ner till dagis imorgon.
10. Och sist men inte minst, den som står längst ner till höger är en apparat med lampa där man sätter i dom små skivorna (hittar bara 3) och slår på lampan så lyser den ner på ett papper som man lägger under och så ritar man av motivet där. Kul grej som inte mina barn använt mer än kanske 10 ggr. Den åker också ner till dagis imorgon.

Känns som ett bra projekt detta. Förhoppningsvis får man mersmak och kastar mer än 10 saker per vecka. Bra det för här finns massor... gäller bara att ta ett rum i taget. Idag har fokus legat på sonens rum... och lite från spel och pusselhyllan.
Har fler barnpussel, som saknar bitar... dom får en stund till här hos oss i förhoppning att jag hittar resterande bitar (som saknas nu) och jag misstänker att jag kommer att hitta en massa kuligheter när jag går igenom barnens rum :)

Nåja, det var allt för nu. Ska nog "belöna mig" med att sätta mig och stryka tvätt... men först ska jag fota Tradera sakerna i närbild och lägga ut dom direkt.

Kram och ha de gott!
Lotta

1 kommentar:

Tulipans bakblogg sa...

gud så flitig du har varit idag. Riktigt imponerad :) Tänk på att många små summor på tradera/blocket kommer att till slut bli stora summor :)Och dagis kommer att bli överlycklig att få nya saker :) KRAM