tisdag 20 januari 2009

9 veckor sen operationen

Ja, idag är det rapporteringsdags igen. Nu stannade vågen på 122,6 kg vilket innebär att jag gått ner 1,4 kg sen förra veckan och totalt 16,3 kg.
Det känns så himla bra och är så underbart att känna skillnad i kroppen. Orkar så mycket mer.

Däremot så har jag två dagar i rad dumpat. Igår var värst. Då var jag genomkorkad och åt en donut... 2½ timme med frossa, kallsvettningar, illamående och total orkeslöshet... Ofattbart nästan. Men efter många om och men så gav det med sig.

Och idag åt jag strömming till lunch. Älskar strömming. Men tji fick jag.
Det slutade med att jag fick stänga dörren, dra för gardinerna, släcka lampan, dra fram min besöksstol och luta huvudet mot väggen. Och tro det eller ej men jag somnade till i ca 20 minuter!
Vaknade med ett ryck och kände att det värsta var borta iaf. Bara att rusa vidare till nästa möte :-)
Så jag jobbar mer och mer med dessa saker. Stress (som det är jämt på jobbet) ger mig problem att fokusera på att äta rätt. Men imorgon är en ny dag. Förhoppningsvis dumpningsfri.

Kram och välkommen åter!

//Lotta

Inga kommentarer: