söndag 18 januari 2009

Som omväxling flyger tiden iväg

Ja, jag hoppas att du har förmågan att uppfatta ironi. :-)

Jag har nu jobbat i 7 dagar och jag behöver vara ledig *skratt* Känner mig redan fullbelamrad med jobb. Och byta kontorsrum ska jag göra nu i veckan dessutom.

Idag är det iaf 2 månader sen jag opererades. Jösses vad tiden gått fort!
Jag har gått ner 15,6 kg och känner mig jättenöjd. Ett par saker som jag kommit på att jag måste tänka extra på alternativt kämpa med är:
1. Fett funkar bra i lagom dos.
2. Socker fungerar i extremt låg dos.
3. Fett och socker i en blandning funkar ALDRIG...
4. Om jag är uppbokad/upptagen så glömmer jag av att äta = inte bra.
5. Stress ger samma reaktion som 4:an.
6. 7-8 måltider är optimalt för mig, om jag vill minska fort.

Nåja, idag skulle jag ha fotograferats. Inget som jag tänker visa här, iaf inte på länge *skratt* men kanske så småningom. Men det blev inte av. Har suttit och jobbat lite ikväll och hann helt enkelt inte. Och nu sover fotografen :-D

Nä, imorgon är en ny arbetsdag... dags att sova.

Rapportering av vägningen på tisdag utlovas på rätt dag.

Kram
Lotta

1 kommentar:

prÄllan sa...

Halloj!
Håller med dig om stress = fungerar inte.
Socker = har jag undvikit (lite honung i matlagningen).
FEtt = i maten (17%ost, mellanbregott, mellanmjölk mm).

Bilder: lagt in på min sida idag, men jag ser ingen skillnad. Men jag känner den och ser den på kläderna, men det är som om hjärnan inte begriper...

Ha det o Höres!