fredag 15 oktober 2010

Långweekend i Stockholm/Västerås

Ja, igår åkte barnen och jag in till stan med bussen.

Här sitter vi i solen på busshållplatsen och väntar på bussen.

Två trötta barn på bussen in till stan.


Inne på stan åt vi en delikat BK lunch och sen tog vi X2000 till Stockholm. Det blev en del surfande, filmtittande och bara slappande under den 3 timmar långa resan.

Tidnings- och läxläsande på tåget.

Lite fotomodellande... :)

Filmtittande

Mamma också med på bild


Väl framme i Stockholm så kom världens bästaste Vicke och hämtade oss på Stockholms Centralstation. Vi åkte hem till henne för att byta lämna bagaget, svida om till matchklädsel och sen for vi med tvärbanan till Hovet för att gå på hockey (AIK - Modo)

Frugorna på tvärbanan på väg till Hovet


Matchen gick inge bra... Första perioden ägde Modo... men AIK satte ändå första målet. Modo kvitterade dock. Andra perioden var det lagom svalt spel... nästan tråkigt. Men varsitt mål gjorde dom iaf. Och sista... var båda lagen rätt kassa känner jag... Skröder (nr 10 i Modo) satte dock ett underbart vackert mål... vilket borde ha triggat dom till att fortsätta spela sitt spel... men som "vanligt" när dom leder med ett mål så slappnar dom av... tyvärr. Det slutade iaf 4-3 till AIK och 3:e matchen i rad som jag är på som Modo förlorar... får nästan överväga om jag ska gå på fler matcher...
Nåja, när matchen var slut så fick Vicke syn på en goding i publiken... Världens bästa Foppa!! Vi gick fram och jag frågade om jag fick ta ett fotografi med honom och barnen... och Vicke fick en autograf. :)

Barnen med Foppa!! Oförglömligt :)


På väg till Bjarkes bil var jag ju tvungen å vara lite turist... bidde ett nattfoto på Globen.

Globen i natthöstskrud


Idag fick Bjarke tyvärr åka in till kontoret för ett möte... när han sen var tillbaka så åt vi frukost nr 2 (för alla utom Jon som precis hade vaknat) och nu vilar/slappar vi/dumpar vissa av oss innan vi åker till Sandviken för att tömma ut ett förråd där.


Kram så länge.

Inga kommentarer: