onsdag 6 oktober 2010

Lill lördag...

... är det idag då. Säger dom som vet iaf.
Själv är jag hemma och VAB:ar med sonen som var jättehostig och svullen i halsen igår. Men det går väl över. Jag är själv snuvig och dottern likaså men vi är iaf igång...hyggligt iaf.
Nåja, helgen som gick var B och jag i Karlstad. En underbar hotellweekend. Hockey (som inte gick som det skulle, underbart sällskap, god mat och en del promenerande... och faktiskt en timme på scrapmässan på söndagen... och hör å häpna... jag köpte INGET!!!
Under tiden jag var i Karlstad var barnen med min bror och hans goa familj i Skövde. Mycket roligt hände där... ridning, bad och lek med kusinerna... kul... sen hämtade deras pappa dom söndag förmiddag för sonen hade fotbollsmatch vid lunch och dom gick å vann sin match också... låg under med 0-2 men vann till slut med 3-2 och min son satte avgörande målet :D
Och sen i måndags så spelade dottern höstens sista fotbollsmatch. Och dom vann dom också! 8-2 vann dom med... och därmed så vann dom 6 av 7 matcher för hösten... Jämför det med INGA vunna matcher i våras! Jag hade köpt köttbullar till hela laget vilket uppskattades. Det var ju även Kanelbullens dag...
Tågbiljetter till Stockholm/Västerås är nu bokade för mig och barnen också... vi ska åka upp till B för att tillsammans gå på AIK-Modo matchen. Och sen ska vi hjälpa till att tömma ett förråd i Sandviken på fredagen. Resten av helgen får vi uppleva i Västerås med B... *mys*

Och så lite om vikten... jag hade gått upp en del... sista veckan jag var hemma å sjukskriven. Slarvade så med maten vilket alltid ger dåligt resultat på vågen.
Så nu har jag bestämt mig för att dels sluta med Cola... (3:e dagen utan idag) och köra igång med LCHF. Kommer inte å vara dödsstrikt... men ska iaf försöka i början. Får se hur det funkar med såpass mycket fett för magen. Har dock hittat en massa goda recept både i tidningar och på nätet så jag har fått lite inspiration. Så nu får vi väl se hur detta funkar.

Idag ska jag försöka övertala sonen om att börja packa lite i hans rum. Sådant som inte används speciellt mycket... kan man packa ner redan nu... och så ska jag ringa Shurgard å höra om priser för ett förråd några månader...så att jag kan bli av med det som packas... ingen mening annars.
Och ska se om jag inte kan få lagt ut grejer på Tradera... måste bli av med grejerna nu...

Kram å ha en gooo dag.

1 kommentar:

Tulipan´s bakverk sa...

Vad duktig du är gumman. Fortsätt kämpa... kommer att gå såååå bra med allting.. livet leker ;)

Puss å kram