fredag 10 februari 2012

Överaskningar i livet

Ja det får man ju ett och annat... tyvärr inte alltid positiva. Igår morse jagades barnen upp för att gå till skolan som vanligt. När jag höll på att hjälpa Jon med att packa sin skolväska med gympapåse så säger han att han mår illa... Ja ja säger jag, ät lite frukost så går det över... det gjorde det INTE... han gick ut på toaletten och spydde... jippiiii... not... så det var bara att ringa skolan och meddela... messa mina vänner som skulle komma hit till helgen att det inte blir så och sen gå och lägga sig igen... mer spyor blev det inte men magen var i olag mest hela dagen.
Lite positivt inslag för dagen var dock två saker... jag fick tvättat, plockat undan en del och faktiskt så vann jag totalt 800 kr på pokerspelandet... kuligt :)
På schemat idag står städning av barnens rum för deras del. Jag ska försöka röja ur klädkammaren. Sen blir det en tur till källaren med en del grejer samt att jag ska leta rätt på gardiner där nere... hittar dom inte här uppe... hmmmm... Nåja, söka några jobb jag hittat ska jag såklart också göra. Fullt upp mao... vill inte tänka på att det kan vara min eller Andrea's tur att åka på magsjukan nu... på söndag ska vi ju till Stockholm... har INGEN lust att skjuta på det pga magsjukan...

Kram och ha en bra dag!
/Lotta

Inga kommentarer: