söndag 22 mars 2009

NU är rummet äntligen klart

Eller iaf större delen av rummet. Fortfarande en hel del att gå igenom och rensa ut och sen antingen kasta eller sälja på vår garage-sale i slutet av april.

Så här satt jag innan

Inte så förfärligt mycket utrymme och definitivt inte om man vill sitta fler än en person och scrappa.

Nu blev det rumsbyte. Ner till bottenvåningen igen, där alla andra håller till.
Innan hela rensningen var klar såg det ut så här

Mot ytterväggen i nordlig/västlig riktning



Västerväggen


Sydväggen (in mot vardagsrummet)


Österväggen (ut mot hallen)

Sen började vi flytta runt befintliga möbler. Då blev det så här

Bokhyllor flyttades från norrväggen till söderväggen


Första försöket i min nya hörna (som ni ser är inte alla bokhyllor på plats på söderväggen)
Funkade inte bra med konsolerna. Blev inte som jag ville ha det... så det blev omläxa på hyllfronten.
Till slut blev första delen av min hörna så här


Det första som köptes i hyllväg sattes upp... insåg rätt snabbt att det inte skulle räcka till. Min käre sambo skrattade och undrade om jag verkligen trodde att det skulle räcka. Han visste tydligen *fniss*


Här är hela norrsidan

Efter ytterligare inköp blev resultatet

Känns fantastiskt att äntligen ha en plats med ljus att sitta på. Dessutom kan vi ju sitta fler och scrappa samtidigt. *myser*

Lite närmare bild på platsen där jag kommer att sitta för det mesta


Detaljbild på färger, glitterlim (nej jag har inte sökt hjälp för detta beroende) och monterade stämplar



De material/dekorationer som jag använder mest.


Thickers, 15x15 papper och färdiga kort. Penslar kommer så småningom att stå i pensel kannan som jag målade till min farfar en gång för länge sen. Fick tillbaka den när farmor också gått bort.


Vänstra delen av min avdelning i rummet. BIA, band, Promarker på översta hyllan. Stämplar och dekos på nedersta hyllan.

Sen ska ju inte bara jag hålla till i detta rum. Även datorerna ska finnas här inne. Så här blev den delen.


Och så här ser det ut när alla 3 Billy bokhyllor står på plats.


Som ni förstår så känner jag mig sjukt nöjd. Mer grejer kommer snart på plats men nu går det iaf att sitta och scrappa här. Och mitt fina mörka linneskåp ska ut från detta rummet.
Hela huset får sig en duvning nu. För här SKA RENSAS ordentligt. :-D

Kram
Lotta

13 kommentarer:

Anneli sa...

Tack för kommentar i min blogg.
Vilket härligt hobbyrum du har fått.
Kul se att det fler jag som har samlat på sig en massa stämplar och glitterlim :-))))

Kram Anneli

Essmo sa...

Ååh! Va fint du har det ! Ljust & snyggt! Ser fram emot att komma & scrappa hos dig!
kram!

Cina99 sa...

Men hallååå eller!!! Vilket underbart rum du har (inte alls avis eller så). Vill också ha sånt stort bord :(

Jag är alldeles överförtjust över bilden på alla dina Stickles - äntligen! har jag bildbevis på att någon har fler flaskor än undertecknad! (och nej, jag har inte heller sökt hjälp... ;)

Marja sa...

Ohh så fräscht och fint!!

Anonymous sa...

Kanon bra rum!!!! Där kommer det att flöda av kreativitet.Kram...tyrasmatte

Cath. sa...

Okej, när kan jag komma??? ;D Superfint du har fått det!!! Är lätt avis på att du har fönster!!!
Klart du ska vara nöjd, det är ju jättefint!!! Kram!

Åsa/asamia sa...

Vad fint det blev!! Förstår att du är mer än nöjd...bra också med plats för pysselvännen brdvid.

sari sa...

vilken underbar rum!! och praktiskt! grattis!!

Caroline sa...

Vad fint du har fått det, härligt med fönster precis intill. /Caroline

♥Annes scrapperi♥ sa...

Vilket lyft!!! Där skulle jag vilja sitta;O) En liten "knasig" fråga: Trästolen (böjd med metallben) som du har i några bilder, alltså inte kontorsstolen, skulle jag vilja veta vad den kommer ifrån? Har velat ha liknande i trä men bara hittat målade...

Pernilla ~Pillan~ sa...

Vilken härlig hörna! förstår att du är nöjd!

Jessica (JezzzA) sa...

Gud vad fint!! och vad mycket saker du har !!! underbart rum ...

Anonym sa...

Vad fint det ser ut!

Jag har flytta om och runt och tillbaka, bytt rum 2 ggr och ändå blir jag inte nöjd...

har ju i o f s alla butiksvaror i rummet och de tar ju plats, men i a f.

jaja, man är väl som man är ;-)