söndag 8 mars 2009

Tiden räcker inte till

Ursäkta ännu en gång för min dåliga uppdateringsfrekvens. Jobbet tar all tid, eller nästan all tid iaf. Jobbar såväl dagar som vissa kvällar. Och maten har fungerat sådär sen influensan. MEN nu har jag börjat använda min Bity och den påminner mig att äta var 3:e timme, vilket är fantastiskt bra.

Förra helgen var jag på scrapkryssning. Det var jätteroligt och jag fick träffa en massa underbara människor. Fick även skapat en del. Maten funkade ok, men dumpade sista frukosten så att jag missade första kursen på söndagsmorgonen. Morr!
Veckan som gått har jag skött mig bättre, tack vare min vän Bity, så nu börjar det märkas på vågen igen trots mensen som anlänt. Hoppas på fortsatt effekt av mitt arbete.
Har dessutom som målsättning att komma igång med cyklandet och förhoppningsvis även promenader. Har tänkt släpa med mig en av grannarna, tillika en av mina absolut bästa vänner (har två).
Dagens vikt, som visserligen inte är tagen på officiella vägningsdagen, är 116,9 kg så det känns bra, för nu är 22 kg borta. Hurra... Tänk att jag är så nära den vikten jag var på som jag vägde som minst med sambon. Han kommer att få en ny sambo vartefter kilona rasar under det... Och sen hägrar delmålet i horistonten att bli två siffrig... Minns inte hur länge sen det var. Men jag blir tårögd bara att tänka på när man står på vågen och man väger under 100 kg!
Oj, glömde förresten berätta att jag fått hem min Wii Fit bräda. Den ska användas. Igår blev inget pga scrapmässa som jag vandrade runt på hela eftermiddagen. Var trött när jag kom hem. Men tanken är att brädan ska användas varje dag för att öka förbränningen nu.

Kram och ha det bra.

Inga kommentarer: