söndag 24 maj 2009

Långhelgen snart slut

Ja, denna långa helg är snart till ända. Storstädning har skett i hemmet. Dock finns massor med utrymmen kvar som behöver gås igenom. Mest handlar det om att vi skulle behöva gå igenom sakerna och sen komma iväg till tippen. Men sambon prioriterar utsidan just nu, vilket är förståeligt. Han håller just nu på att fylla ut med jord efter att ha fått muren på plats. Sen är det dags för fd grannen att komma ner och fixa till ytan så att vi så småningom kan jordfräsa, tillsätta sand och massor med jord. SEN kan vi äntligen så gräs :-)

Utöver städningen så hade vi en trevlig familjdag på stan i fredags. Då gick dottern och jag och tittade på Hannah Montana och sonen och Conny var och tittade på Monsters vs Aliens.
Dom gick samma tid på samma biograf så det funkade kanonbra. Sen gick vi ner till Jensens Böfhus och åt en underbart god middag. Och efter det en bussresa hem.

Igår, lördag, var det fortsatt städning och så var jag och hämtade mor & far på Landvetter där dom kom hem från 14 dagar i Santorini. Inte avundsjuk alls. :-)

Och idag har vi haft halva släkten här *skratt*
Min lillebror och nästan hela familjen (äldsta dottern var på kalas hemma i Skövde), svärmor & svärfar, mamma och pappa var alla här för att fira Jon som nu blivit 6 år och brorsans yngsta dotter som fyllde 3 år samma dag som Jon = 22 maj.

Och nu har jag, förutom en paus med bloggande, satt mig och jobbat lite. Vill inte komma ner till Holland och inte vara mer klar med mitt uppdrag. Och jag åker ner imorgon och har möten på tisdag och sen åker vi hem igen på tisdag kväll.

Nä, får nog pilla vidare med jobbet. Jo förresten... vägde mig i morse igen... 111,6 kg mao ytterligare 2 hg borta. :-) 27,3 kg borta alltså...

Kram
Lotta

2 kommentarer:

prÄllan sa...

Härligt!
Sakta men säkert går det nedåt.
jag har stått still ett tag men sedan tagit ett skutt ner till 104.6kg. Känns enormt skönt.
Hoppas allt är bra med dig annars.
/Ellinor

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Wow vad du går ner tjejen!
Och så mycket ni hann med i helgen! Jensens Böfhus... Smaskens - mitt och mannens absoluta favveställe! Fast hur mycket fixar man att äta efter en GBP egentligen? Å andra sidan kanske det är då man kan koncentrera sig mest på köttet och och salladen?

På tal om GBP... Jag har fått tid den 2/6 till ett första möte och en ev operation är planerad i sept-okt!!! Nu är det på riktigt! Då har jag "bara" stått i kö i 2 år! *ler* Men - bättre sent än aldrig...

Ha de bäst tjejen!
Kram / Angelica