torsdag 21 maj 2009

Vägning idag

Och gissa om jag blev förvånad. Har inte känt att det hänt något på ett tag nu. Men vågen stannade iaf på 111,8 kg! Jag vägde mig i måndags och då stannade den på 113... så det innebär 1,2 kg på tre dagar... Känns bra, men som sagt väldigt förvånande.

Idag är det stora röjar dagen här hemma. Dotterns skrivbord ska in till sonen och dottern ärver min sekretär som jag hade till mina scrapsaker på den tiden det fick plats i bara den *skratt*
För henne blir det då såväl klädförvaring i lådorna och skrivbord, som går att stänga till. Vi ska gå igenom vartenda liten pinal i bägge rummen och samla ihop sådant som kan ges bort (kompisar och dagis), säljas (ska ha garage sale under sommaren) och kastas (ska försöka övertyga Conny om att åka till tippen på lördag innan vi måste lämna igen bilen till mina föräldrar... vi har ingen dragkrok på vår bil). Efter detta återstår att försöka få ordning i allrummet där saker bara samlats sista månaden i väntan på detta ryck :-)

Nä, lite nytta ska jag göra. Ha en bra dag. Jag kanske återkommer med kort... ;-)

Kram
Lotta

2 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Grattis till viktnedgången!
Hur mycket är det totalt nu då? Tittar på din avatar och - du är otroligt vacker tjejen! Var stolt över dig själv!

Hoppas ni inte tar ut er fullständigt på er stora röjardag! Skönt att ha sådana dagar lite då och då! Skulle behövas här med... Men det får bli en annan dag.. *ler*

Ha en trevlig helg!
Kram / Angelica

Unknown sa...

Tack tack... 27,3 kg är det idag efter ytterligare 2 hg som försvunnit. Jo såna röjjardagar skulle behövas lite oftare bara. Fattar inte hur mycket man sparat på sig.
Ska ha garage-sale under sommaren så vi blir av med en massa saker.

Kram
Lotta