lördag 25 oktober 2008

Sista helgen med mat på ett tag...

Ja, detta är nu sista helgen med mat på ett tag för min del. Hade jag varit ensam hade det nog inte varit så stor affär, men med barn på 5 och 9 år som behöver mat så är det ett litet gissel. Visserligen slipper jag laga maten, men iaf... den finns där...

Var ju iväg igår på Sahlgrenska för att få information om operationen (samma som för ett år sen ungefär fast mindre sällskap) och dessutom träffa dietisten. Kirurgen vi träffade var Torsten Olbers. Kan bara säga att han verkar vara en trevlig prick som gärna får vara den som op:ar mig!

Jag har ju innan det mötet tänkt mig att jag skulle gå på Cambridge under flytet innan på. Men jag fick reda på att dom räknas som VLCD (Very Low Calorie Diet) vilket innebär ca 400 kcal per dag fördelat på 3 mål om dagen. Modifast tex är den som har mest kalorier per dag ca 800 kcal och är sk LCD (Low Calorie Diet)... sagt och gjort... har idag beställt ett gäng påsar från Modifast så att jag har hemma.
Men eftersom jag är lite sen med detta så köpte jag några färre än beräknat och sen var jag på Apoteket och handlade 1 låda potatis- och purjolökssoppa och en låda med choklad. De övriga jag beställde på nätet var vanilj, hallon och sparrissoppa. Dom får jag förhoppningsvis hem under veckan...

Nä, ska lägga mig och vila en stund. Är helt slut efter en eftermiddag med High School Musical Ice Tour på Scandinavium med mina båda barn och sen handlade vi på Allum i Partille på vägen hem.

Ha de gott!

Kram
Lotta

Inga kommentarer: