söndag 13 november 2011

Hjärnskakning

Ja igår lördag, så hade jag igenridningstid kl 9. Jag fick Hermes igen och var jätteglad. Han är go å rida... Hoppning stod visst på schemat men ja ja tänkte jag... jag hoppar inte högre än jag känner är ok iaf... Men Hermes var lite stissig från start... funderade om det var sporrarna... men tyckte inte jag var på honom speciellt med dom... vid ett tillfälle när vi galopperade över bommarna så fick jag knappt stopp på honom... men lyckades till slut...
Sen började hoppningen och hans första hopp så hoppade han av för tidigt och jag var inte med... tappade stigbyglarna vilket han utnyttjade till fullo... full galopp förbi de andra i manegen och efter nästan ett helt varv så flög jag av... det är då man märker hur höga hästarna är... suckar...

Nåja... låg kvar ett tag och satt sen resten av lektionen i ena hörnet... Hermes gick som en lugn hund bredvid ridläraren... skratt... skethäst...

Fick skjuts hem för jag kände mig inte i form att köra... yr och ont hade jag... duschade och la mig på soffan men kände efter en stund att det inte var läge att skita i smärtan som tilltog så jag fick skjuts av Gustav till KSS... blodprover, nackröntgen och ryggröntgen gjordes... 2,5 timme senare släpptes jag hem igen för det var ok med röntgenbilderna...

Resten av eftermiddagen och kvällen spenderades sovande på soffan...

I morse var det upp tidigt för Jon skulle på klassinnebandyn... men skallen min ville inte med... så jag ringde hans bästa kompis föräldrar och dom kunde hämta honom. Jag och Andrea anslöt till match nr 3. Dom hade vunnit match 1 & 2... Även 3:an vanns stort... :)
Fjärde matchen förlorade dom dock tyvärr...  men tyckte dom var kanonduktiga...
Resten av söndagen har tyvärr gått i vilandets tecken... kroppen är tung... trött... värktabletter tar udden av smärtan men yrseln försvinner ju inte...

Jag har iaf fått stickat lite. Det klarar kroppen av iaf.

Kram och godnatt!

Inga kommentarer: