måndag 28 november 2011

Tiden går...

... och nu har 1:a advent passerat. Jisses vad tiden går snabbt. I fredags var mina föräldrar här och åt middag med oss... vi åt skink- och ostfyllda oxrulader med potatis, kokta morötter och gräddsås.. Mumma :)

Sen vart det ju lördag och Jon hade sin innebandyträning för andra gången i ordningen. Ja han älskar verkligen att spela bandy... och vi fick detaljerna kring matchen som skulle spelas på söndagen, mao dagen efter... en miss var att jag inte fått något mail om detta innan bara, men bara att rätta sig i ledet. Och jag skulle visst sitta i sekretariatet.
Efter träningen var det att åka hem och svida om lite för att sen åka hem till brorsan och övriga familjen för Thanksgiving middag. Som alltid för att fira pappas födelsedag... Och denna gång firades 65 år! Trötta å mätta åkte vi sen hem för att hinna vila lite innan matchdagen.

Kl 9.30 infann vi oss på Arena Skövde och Jon var laddad. Tyvärr förlorade dom mot ett lag från Hjo med 3-12 men dom var rätt så glada iaf. Och Jon blev sen tillfrågad om han ville spela en match till... dom var en man kort och eftersom han är så duktig så ville dom ha med honom *ler stolt*
Och denna matchen mot ett lag från Mariestad, var betydligt jämnare... dock förlorade dom med 8-7. Men även här gjorde Jon ett mål... skitsnyggt mål på frislag... :D *stolt mammaögonblick igen*
Sen åkte vi hem till Andrea som haft ett par timmar för sig själv... resten av kvällen ägnade barnen åt att tömma flyttlådor in på sina nya platser i sitt rum... det råder kaos... men i slutänden blir det nog bra ;)
Och under tiden dom röjde där inne så hör å häpna... det finns gardiner i fönstrena i lägenheten nu... julgardinerna på plats... ihop med stakar och stjärnor... man inser att man hade ett gäng fler fönster förut... fnissar... för jag har några stakar å stjärnor över nu... Fint har vi det iaf :D

Idag, måndag, har varit en sådär dag... Andrea kunde inte somna inatt... många funderingar och tankar snurrar i skallen på den stackaren... hon fick stanna hemma från skolan... det går inte att klara sig på 5-6 timmars sömn... :( Och hennes kropp har varit seg hela dagen stackaren...Jag var iväg till vårdcentralen för att prata med läkaren om blodprover, som jag ska ta med jämna mellanrum efter min GBP för att säkerställa att jag får i mig tillräckligt med vitaminer och mineraler. Vi pratade en stund och jag frågade även om min ihärdiga yrsel efter avkastningen för drygt 2 veckor sen... han var lite sur att jag inte blev rekommenderad att gå till sjukgymnast för det hade underlättat... nacken mår inte bra... inga skelettskador men något är fel... speciellt om jag tittar uppåt eller vrider huvudet åt höger... snurr, snurr... nåja... spiken i kistan för mina ridlektioner sattes iaf... jag har ridförbud tills det släppt och jag ska som sagt kontakta sjukgymnast så jag får hjälp med övningar för nacken.
Men en positiv sak idag... jag har fått lite mer ordning bland mina kläder i väntan på att jag ska ha råd med de garderober jag vill ha... inga korgar med kläder finns kvar här inne nu... imorgon ska scraphörnan fixas till :)
Tung dag ihop med spöken från mitt förflutna... gjorde detta till en allmänt kass dag... Men snart är det tisdag... det kan ju bara bli bättre...

Kram och godnatt!
Lotta

Inga kommentarer: