fredag 11 november 2011

Statusen...

... är att det hänt massor sen sist och jag har inte hunnit blogga... Vi, Andrea och jag, var ju på scrapmara i Alingsås 29 oktober. Vi hade jätteroligt med de andra tjejerna som var med... Jag fick skapat 2 julkort (som jag dessutom vann pris för... på lotten... därav mitt nya namn Lott-Lotta... skratt) och en julpåse.
Dom ser ut så här:


Vanligt julkort i std 6x6" format (15x15 cm)



Ett specialkort... med skärningar och vikningar åt alla de hållen... roligt och väääääldigt råååååååsa. :)

 

Vi fick en brun påse i vårt välkomstpaket... och tänkte att det kan man ju dekorera... kanske fylla med ischoklad eller kola till jul och ge bort?

Nåja... Jon hade iaf väldigt roligt hos sin kompis medans jag å Andrea pysslade hela dagen och halva kvällen. På söndagen åkte vi sen hem rätt tidigt för vi hade redan på lördagens kväll fått besökare hem till oss från Stockholm... Det var ingen mindre än Vicke, Rasmus, Emma, Linus och Pontus. Dom stannade med oss tills på tisdagen 1/11 och Rasmus hjälpte mig så att jag nästan blev klar med golvet i barnens rum... På tisdagen, efter att Stockholmsgrenen av Knasigafamiljen.se drog hemåt, så skrev jag in min första konsult som också valt att jobba med samma fantastiska jobb som jag och sen färdigställde jag golvet i barnens rum... det blev så här... med sängarna på plats...

Känner mig nöjd... nu är det bara lister, fönsterbrädor, gardinstång och lite möbler som behövs... snart så... :)

Onsdag morgon fick vi nytt besök... från Göteborg denna gång. Det var vår fd granne och hennes dotter som kom till oss... På eftermiddagen så var vi på Arena Skövde och badade i Äventyrsbadet. Jätteroligt men oj så trötta vi blev :D Vi somnade alla tidigt på kvällen...  Sen på eftermiddagen på torsdagen så åkte dom hem med tåget och jag å barnen åkte till Göteborg med bilen... hockey på Scandinavium hägrade... men blev förlust trots bra start med 2-0...
Fredagen höll jag hudvårdsklass hemma hos en fd kollega. Jätteroligt och en av mina fd kollegor är ev intresserad av jobbet :) 
På lördagen drog vi tillsammans med 3 andra i en minibuss till Karlstad för match där... tyvärr slutade också den med förlust... men man kan ju inte hänga läpp för det. Tillbaka i Göteborg strax innan 2 på natten och på söndagen var det sen dags för hudvårdsklass igen... Efter den åkte vi hem och hade en lugn kväll...
Måndagen bestämde jag mig för att avboka alla resor med hockey mm som kräver längre än 3 mils resa från Skövde... orkar inte... trött...
Har inte gjort många knop denna veckan.  Igår, torsdag 10/11, red jag för första ggn på 3 veckor... det var jätteroligt och även denna gång blev det Kapucino... jättefin men väääldigt skumpig i traven... och han var lite grinig och många andra spökade det för rejält under lektionen... så illa så en av kompisarna i gruppen trillade av... läskigt...

Kapucino


Nepp.... fredag är det idag... ska köra brorsans äldsta dotter till baletten kl 16... sen blir det fredagsmys med mina barn... behöver vi... 

Ha nu en go helg...
Kram

Inga kommentarer: