lördag 24 december 2011

Då var det julafton då ja...

Det blir första ggn vi firar i Skövde... eller nja... vi har ju firat här förr... men då har vi inte bott här. Lite annorlunda känsla att kunna gå hem när man känner att det räcker med mat och festligheter :D
I veckan som gått har det städats en del. Badrummet... ser nu äntligen ut som ett badrum. Sista flyttlådan ÄNTLIGEN tömd där och det finns plats! :o Jag slängde nog 3 kassar med gamla krämer mm. 1 av kassarna var fylld med smink (dock inget Mary Kay såklart...för det använder jag juuuu)
Barnen har också röjt bort en del i sina rum. Lite inspirerade av vår fd grannes äldsta barn som rensat ut nästan alla leksaker... hon ville ha ett rum för stora barn... då har man inte en massa barnsliga leksaker :D
Såååå vill jag att mina ska ha det också... fast jo, lite leksaker ska dom allt ha kvar.
Och idag har jag rensat i mitt rum och lite i vardagsrummet och lite i köket... inget är klart men jag hinner nog resten imorgon när vi kommer hem och på söndag förmiddag (ja, jag vet att jag kommer att slockna när mina föräldrar åkt på söndag *fniss*)
Dessutom har Andrea bakat sina goooooda banan/toblerone muffins... super goda!
Och jag har gjort halländsk grönkål och rosenbröd. De blev så här.



Sjukt nöjd med båda!
Och så traditionsenliga skålarna som vi ställer ut i hopp om att tomten fyller dom med något roligt...


Jepp... verkar som att det redan skett... måste ha varit när jag stod å diskade eller så ;)
Bra då kan man ju somna i lugn och ro :D

Kram å godnatt!

Inga kommentarer: