lördag 31 december 2011

Nyårsafton 2011

Frugan och mannen är iväg å handlar medans jag å barnen städar lägenheten... Nu är vi klara och det känns kanonbra... nu väntar vi bara hem frugan å mannen så är la familia komplett igen :D

Sitter å funderar på och filosoferar kring vad som hänt 2011. Både positivt och negativt givetvis men sammanfattningsvis spännande.
Listan ser väl ut ungefär så här:
Sålde huset i Olofstorp
Packade och kämpade med att få klart inför flytten, vart visste jag inte förrän väldigt sent... :)
Köpte lägenheten i Skövde
Slutade jobba på SCA efter nästan 18 år (dock full betalt fram till årsskiftet)
Flytten i mitten av juni och sen utstädningen av huset fram tills månadsskiftet juni/juli
Träffat en massa nya vänner i Stockholm via en grupp på FB.
Strul med skrivningen av barnen i Skövde
Skolstart för barnen som funkat kanonbra
Renovering av barnens rum
Jobbletande
Och så avslutas året nu i Stockholm hos min underbara "fruga" Vicke och hennes man JT och alla barnen... Vi är totalt 9 personer i en 3:a... :D
Lite tråkiga besked om barnens pappa och hans hälsa men vi hoppas såklart att det reder sig...

Vad väntar då 2012?
Ja initialt ska jag aktivera min arbetslöshet på arbetsförmedlingen på måndag... behöver ju lite pengar trots allt...
Sen ska jag å barnen åka till Ö-vik med Modo Syd på den årliga Fopparesan. Match på torsdag 5/1 mot Timrå och på min födelsedag 7/1 mot Luleå. Sen tillbaka till Stockholm... och på söndag 8/1 bär det av hem till Skövde igen...

Tiden närmast ska såklart ägnas åt att leta jobb och planera min 40 års fest. Och sen ska jag ev fortsätta att renovera... mitt sovrum står näst på tur. Sen får vi väl se... hoppas ju att jag får ett jobb snart så jag slipper gå hemma... var skönt ett tag men inte hur länge som helst... iaf om man inte har obegränsat med pengar...
Jag ska dessutom börja fokusera på min kropp och viktminskningen igen... med lite lugn omkring en så ska det nog funka rätt bra tror jag.

Så Gott Nytt År och God fortsättning på 2012!

Kram
Lotta


Inga kommentarer: