söndag 25 december 2011

Juldagen 2011

Lugnet sänker sig över min familj nu... skönt...
Igår hade vi underbart firande hemma hos min bror och hans familj, hans svärfar och svägerska och vår mamma och pappa. Totalt var vi 12 st... lagom tycker jag :)
Innan vi åkte dit kompletterade jag med lite smågrejer på Coop... där stötte jag ihop med 4 söta smurfar... ;)

Nåja... iväg till brorsan och gänget... Självklart blev det en del mat... som vanligt... 
Här plockas det god mat för fullt... barnen var hungriga.
Och inte bara mat... utan en rackarns massa godis... och vilka goda... Sylvia och Annika hade gjort typ snickersvarianter... fyyyyyyy fasiken så goda dom var... och jag åt... 

Lite övriga bilder från julafton...


Jag å min brors äldsta tös... :)

Min dotter, min mamma, brorsans yngsta tös och jag.

Jag, brorsans yngsta tös och min mamma.

Min pappa och min zombieson... haha...

Min pappa, min son, brorsans mellantös och äldsta tös och jag själv inklämd i mitten... :)

Min pappa å jag... och så min son som absolut ville vara med :)



Och så kom äntligen tomten... så jag kunde sluta ta en massa larviga kort... fnissar...
När tomten hade lämnat några julklappar så fortsatte min dotter med att dela ut resterande av klapparna under granen.
Min son, dotter, brorsans mellan tös, brorsan och hans svägerska.

Brorsans äldsta tös, min dotter, brorsans mellantös och min son i förgrunden

Mina två änglar... Andrea fotograferar när kusinen öppnar sina paket. Nyfikna på vad som är i paketen...


Barnen fick en massa böcker, kläder, spel och lite annat smått. Jag fick ett presentkort på Mio (bra bidrag till soffan som ska hämtas ut i slutet av januari, mina föräldrars och farföräldrars bröllopsfoto (till min familjefotovägg som jag håller på att förbereda), en film och en jultidning som brorsans äldsta tös gjort själv :) Tack alla!

Vi var sen hemma vid 22 tiden och efter lite plockande så slocknade jag vid 23.30 tiden...före midnatt för första ggn på jag vet inte hur länge... dessutom... sov jag tills klockan ringde vid 9! WOW liksom... snacka om välbehövligt... men bara upp å hoppa... pajdegen mixades och lades i ugnen och övriga ingredienser fixades till.  Resultatet blev en god ost, skink och broccolipaj med glutenfri botten. Nu har man testat det och fått godkänt... så det blir nog fler ggr. :)
Resterna ser ut så här...



Resten av dagen... blir i slappandets tecken. Sonen spelar sitt nya NHL12 spel på PS3, dottern ligger på soffan och läser sin bok om Justin Bieber och jag ligger på sängen och facebookar, bloggar, kikar runt i andras bloggar och spelar lite... på det hela taget rätt så väldans skönt helt enkelt :)

Funderar kring detta med Aladdin askar... varför köper man dom... när det på varje lager är så många man inte vill ha?

ALLTID samma som är kvar... likörtryffel, körsbär i likör, romrussin och apelsintryffel...  visserligen ett orört lager kvar... men iaf... blir ju 16 bitar vi får kasta... :/


God fortsättning på julen!

Kram
Lotta




Inga kommentarer: