fredag 27 april 2012

ÄNTLIGEN!!!

Jaha... i tisdags var det då dags för test och djupintervju i Örebro... och det gick kanonbra även om det var svårt... men roligt. Följden av bilkörning blev att jag fick rejält mer ont i kroppen under onsdagen vilket känns väldigt obra i detta läge :/ Men men... fick iaf på ren trots städat ordentligt i badrummet. :) Fast natten till torsdagen sov jag sådär bra... och kiropraktorn förbjöd mig att ens städa efter besöket där i torsdags... ja ja... bara å tagga ner tempot... barnen får ställa upp lite mer framöver... tills detta är över... sen har jag vant mig... fnissar...
När jag var hemma sen så det enda jag gjorde var att baka lite och laga middag... köttfärspaj blev det faktiskt och även om skalet blev underligt och liksom sjönk ner till botten vilket gjorde den för tjock så var den underbart god till slut... nöjd. Så här blev den iaf.
 
Skalet sjönk liksom ihop lite... hmmmm


Fyllningen på g... mmmmums


Och så den färdiga pajen.


Tillbehören från vänster... tomat & lök med olja och balsamvinäger, majs och chilisås


Och lite slarvigt upplagt på tallriken då pajen inte riktigt höll ihop då skalet var som det var... men gott var det! :D Och behandlingen på torsdagen resulterade i en mer eller mindre sömnlös natt där jag till slut kl 4 väckte min underbaraste dotter som fick massera bort den värstingkramp som höll mig vaken... huvaligen... Idag fredag började jag dagen med en tripp till TRR där jag fick feedback på min Myers-Briggs test... jättekul och stämde med vad jag trodde/analyserade mig själv till :)

Var också en sväng ner till barnens skola... till Andrea's klass... killarna hade betett sig enormt illa och kallat några av tjejerna för hora... dååååååå  blev jag liiiiiiite arg... och så fort dom förstod att jag var på väg så försvann dom... får nu se bara om skolan verkställer sin plan... annars lär dom på riktigt bli varse om hur jag kan bli arg...

MEN så det som är ÄNTLIGEN... jag fick samtal från Metsä Tissue i Mariestad... och på onsdag ska jag dit och skriva på papper om anställning... som produktchef... fick dessutom den lön jag begärde... utan knussel...erkänner att min första tanke var om jag hade begärt för lite ;) Men jag är nöjd... till att börja med iaf :D
Så måndag 7:e maj börjar jag iaf... ska bli såååå roligt :)

Jag var iväg och handlade lite fredagsgodis med barnen och möttes av denna syn på hemvägen... dubbla regnbågar... lite coolt och inte så ofta man ser. Jag har aldrig sett innan.

Så det har varit en väldigt uppsluppen eftermiddag/kväll i familjen... stissiga barn och mamma... och sen en stunds lugn och tystnad när dom var iväg på fritidsgården (FRG) resp ute å lekte ikväll... sen mys framför Let's Dance... Rätt så naturligt är vi allihopa rätt så trötta... Så godnatt och sov gott... jag hoppas jag kan det också... 

Kram
Lotta

Inga kommentarer: