söndag 15 april 2012

Söndag hela dagen...

... har haft jätteont av min ischias idag... inget verkar hjälpa... har tyvärr inte kunnat göra så mycket som jag velat... men men...
Pratat med en gammal vän i Olofstorp som håller på att gå igenom en skilsmässa... usch det får ens egna gamla tankar på hur det var att bubbla upp...tacksam att jag ändå kommit så långt...
Sen har jag fixat middagen...
Lasagne blev det enligt den planering som jag och barnen gjorde i förmiddags... 2 veckors matsedel fick vi ihop. Listar den nedan... så har vi gjort den väldigt officiell :D
v16
Måndag 16/4, Jag är ansvarig - Middag: Kotlett , stekt potatis, sallad och tzatziki
Tisdag 17/4, Jon är ansvarig - Middag: Köttbullar & makaroner
Onsdag 18/4,  Andrea är ansvarig - Middag: Fiskpinnar, potatis & sås
Torsdag 19/4, Andrea är ansvarig - Middag: Köttbullar, potatis, brunsås och lingon
Fredag 20/4, Jon är ansvarig - Middag: Raclett (fläskfile, potatis, paprika, majs, ost mm mm)
Lördag 21/4, Jag är ansvarig - Lunch: Köttfärspaj & sallad
                                       Middag: Kassler, ris, sås och sallad
Söndag 22/4, Alla har ansvaret - Lunch: Falukorv och makaroner
                                         Middag: Stek, potatis, sås, inlagd gurka och gelé

v17
Måndag 23/4, Jon är ansvarig - Middag: Fiskbullar och potatis
Tisdag 24/4, Jon är ansvarig - Middag: Spaghetti och köttfärssås
Onsdag 25/4, Andrea är ansvarig - Middag: Pasta Carbonara
Torsdag 26/4, Andrea är ansvarig - Middag: Köttsoppa
Fredag 27/4, Jag är ansvarig - Middag: Grillade revben med tillbehör
Lördag 28/4, Jag är ansvarig - Lunch: Pannkakor
                                        Middag: Fiskspett, grillade grönsaker & romsås
Söndag 29/4, Alla har ansvaret - Lunch: Grillade kycklingklubbor med tillbehör
                                            Middag: Oxrulader, potatis, sås och gele

Medans lasagnen stod i ugnen så masserade Andrea mitt onda ben... och när hon var klar... så var det vips... värken var så gott som borta... ja hon tryckte ordentligt... men snacka om magiskt... gissa vad hon ska få fortsätta med... ;)

Nä... sista minuterna i slutspelshockeyn nu... sen preppa för morgondagen...

Kram
Lotta

Inga kommentarer: